2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-05-28

Tankar från ett annat förbund

Idag var vi och besökte Mattias Bergström, förbundschef i Centrala Östergötlands förbund och fick ta del av deras ta…

2018-05-25

Bokrelease: Metodhandbok: Att erbjuda stöd och behandling till ensamkommande unga med psykisk ohälsa

Region Skånes Kunskapscentrum migration och hälsa bjuder in till releasefest för en ny metodhandbok för stöd och beh…

2018-05-25

Kunskapslyft via FINSAM

Under våren har FINSAM arbetat med att ta fram ett koncept för ett gemensamt kunskapslyft mellan Malmö stad, Arbetsf…

2018-05-25

Vår bokresa.

En kall vårdag 2017 satte vi oss ned med varsin kopp kaffe och påbörjade vår bokresa. Under några intensiva timmar s…

2018-05-23

Varför ska vi egentligen samarbeta?

Hur beskriver vi våra uppdrag? Vilka berättelser är det vi vill föra vidare? Vilka berättelser är det vi själva vill…