2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-03-27

Styrelsemöte 20 mars 2018

FINSAM styrelse har haft styrelsemöte den 20/3.

2018-03-26

Process- och styrgruppsutbildning upphandlad

FINSAM i Malmö skall genomföra kunskapssatsningar som leder till förbättrade förutsättningar till samordnad rehabili…

2018-03-23

Avantis process för sina deltagare

Avanti har tagit fram en processbeskrivning för deltagarna.

2018-03-22

Språkutveckling - ett förhållningssätt

Igår hade Aktivitetscenter besök av Arbetsmarknadens nya språkutvecklare.

2018-03-22

Artikel från Malmö stad om invigningen av Avanti

Läs gärna denna artikel om vad som hände på invigningen av Avanti i förra veckan.