2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-03-02

Slutrapport Aktivitetscenter 2015-2017

Även Aktivitetscenter har sammanställt sin verksamhet de tre senaste åren i en slutrapport

2018-03-02

Slutrapport PTSD center 2015-2017

Då har PTSD centers verksamhet de tre senaste åren sammanställts i en rapport.

2018-02-15

Regional nätverksträff FINSAM Skåne

Idag hade alla 14 förbunden i Skåne en nätverksträff.

2018-02-14

Samarbete med Unga Vuxna mottagningen

FINSAM har träffat Unga vuxna mottagningen på Bergsgatan 36 och diskuterat ett samarbete för att sprida deras verksa…

2018-02-14

Kunskapslyft under våren

Under våren kommer FINSAM jobba med två kunskapslyft för anställda inom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Malmö…