2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-01-11

PTSD center uppmärksammas av Nordens välfärdscenter

FINSAM har kontaktats av Nordens välfärdscenter angående PTSDs arbete de senaste åren.

2018-01-09

Inbjudna till workshop med ESF

FINSAM i Malmö har blivit inbjudna till workshop av ESF den 25/1 kring kommande Po2 utlysning

2017-12-21

Jul och nyår på FINSAM i Malmö

Vi på FINSAM i Malmö vill tacka alla som under året varit med och jobbat tillsammans för att Malmöbor skall komma ut…

2017-12-21

FINSAM bygger kunskap utifrån medborgarnas berättelser

Ett arbete har pågått under hösten med att hitta ett bra arbetssätt att löpande kunna jobba med gemensamma kunskapss…

2017-12-21

Diskussioner med Kunskapscentrum migration och hälsa

Finsam har tillsammans med Finsam i Lund och Kunskapscentrum migration och hälsa under hösten diskuterat ett samarbe…