Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2019-02-08

DUA nyanlända jobbar med gemensamma processer

Idag träffades styrgruppen och arbetsgruppen för gemensamma processer inom DUA nyanlända.

2019-02-07

Samverkan är ingen picknick och ändå är den ofta helt nödvändig.

Den svåra konsten att samarbeta är ett kapitel i handboken "Att möjliggöra en sammanhållen vårdHandbok för samarbete…

2019-02-05

SUS ett verktyg för uppföljning

Aktivitetscenter och Avanti deltar i nationell film om SUS

2019-02-05

Referensgruppsmöte Maria Malmö

Referensgruppen för Tramadolprojektet diskuterade upplägg kring workshop och spridning av resultat.

2019-02-04

Styrgruppsmöte hälsofrämjande etablering

Idag hade ESF projektet hälsofrämjande etablering styrgruppsmöte i Malmö.

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit