2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2017-12-07

FINSAM i Malmö möter Skånes nyaste förbund

FINSAM i Malmö blev inbjudet att diskutera erfarenheter kring att driva ett samordningsförbund med Skånes senaste sa…

2017-12-06

FINSAM satsar på kunskap

Två kunskapssatsningar som leder till förbättrade förutsättningar till samordnad rehabilitering av Malmöbor kommer a…

2017-12-06

Kunddriven verksamhetsutveckling inför ny lokal överenskommelse mellan Malmö stad och Arbetsförmedlingen

Finsams kansli har fått ett uppdrag att genomföra kvalitativa djupintervjuer med Malmöbor som uppbär ekonomiskt bist…

2017-12-04

Årets sista seminarie - Vägen tillbaka

Linus Törnblad berättade om sin resa inför ca 100 anställda inom FINSAMs medlemmar.

2017-12-03

FINSAM insats presenteras i P4

FINSAM insatsen Maria Malmö Tramadol, som kommer genomföras 2018-2019, presenterades i förra veckan på radio P4 Malm…