2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-09-09

Jämställdhetsmyndigheten kontaktar FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö har blivit kontaktade för att diskutera förslag på insatser för att stärka utrikes födda kvinnors möj…

2021-09-08

SUS nätverket pratar med Försäkringskassan kring återrapporetering till regeringen

Idag träffade SUS nätverket Försäkringskassans representant och erbjöd möjligheten att samordningsförbunden kan vara…

2021-09-07

Utebliven etablering startar med workshop kring utmaningar

Under förmiddagen träffades ett femtontal personer från Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, Arbetsförmedlingen…

2021-09-06

Planeringen av gemensam problemformluringar kring unga utrikesfödda kvinnor fortsätter

Den 28/9 ska FINSAM processleda en workshop tillsammans med Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

2021-09-03

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö har haft höstens första styrelsemöte idag.