2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-09-02

Styrgrupp Avanti 2.0

Avanti 2.0 startar upp hösten med styrgruppsmöte idag.

2021-09-01

Första styrgrupp för Utebliven etablering SFI

FINSAM i Malmö kommer under tre år att investera i ett projekt kring utebliven etablering på arbetsmarknaden i Malmö…

2021-08-31

Höstens första styrelsemöte

FINSAM i Malmö startar höstens styrelsearbete den 3/9 med styrelsemöte på stadshuset. Dagordningen ser ut som följer…

2021-08-30

Absorbering och metoddiskussioner i Malmökraften

FINSAM har under sommaren gått igenom all den dokumentation som finns kring Malmökraften sedan projektet startade 20…

2021-08-23

Kommunikationssatsning diskuteras kring Malmökraften

Idag var FINSAM med på ett uppstartssamtal kring kommunikationssatsningen kring Malmökraften.