2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-06-08

FINSAM i Malmö stödjer satsning kring sociala remisser via kultur på recept

FINSAM stödjer en samarbetssatsning kring sociala remisser via kultur på recept där kompetenscentrum för primärvårde…

2021-06-08

Finsam i Malmö satsar på samordning inom utbildning

Finsam i Malmö satsar på samordning mellan vuxenutbildningen, Arbetsmarknads-och socialförvaltningen, Region Skåne o…

2021-06-08

FINSAM i Malmö investerar i samarbete mellan primärvården och Malmö stad

FINSAM i Malmö investerar i samarbete mellan primärvården och Malmö stad i syfte att skapa effektiva planeringsproce…

2021-06-07

FINSAM i Malmö satsar på kampanj och investerar i tre nya projekt.

Styrelsen i FINSAM i Malmö har sammanträtt den 4/6 och protokollet är nu underskrivet. Bland annat beslutades om en…

2021-06-07

Regionalt nätverk FINSAM pratar AF och digital signering

Idag träffades det regionala nätverket i Skåne som numera är fullständigt med chefer i alla förbund.