2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-11-15

Insikter från försäkrade på Försäkringskassan

FINSAM i Malmö har fått ett uppdrag från Försäkringskassan under hösten att undersöka vilka utmaningar malmöbor uppl…

2023-11-15

LÖK gemensamma insatser arbetar med struktur och målarbete

FINSAM i Malmö har blivit tillfrågade om att delta i arbetet med en målstruktur kring LÖK gemensamma insatser.

2023-11-15

Avanti 2.0 har sista styrgruppsmöte

Avanti 2.0 startade 2021 med syftet att underlätta för Malmöbor med självupplevd psykisk ohälsa till följd av psykis…

2023-11-14

Årets sista styrelsemöte

På fredag håller FINSAM årets sista styrelsemöte.

2023-11-14

Kryddgårdenmodellen har styrgruppsmöte

Idag träffades styrgruppen för Kryddgårdsmodellen. Bland annat presenterades uppföljning av verksamheten, relationen…