2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-11-08

Samtal med Samordningsförbundet Skåne Nordost leder till sammankoppling kring validering

FINSAM i Malmö har inlett ett fördjupat dialogsamarbete med Samordningsförbundet Skåne Nordost med syfte att ta del…

2023-11-08

Uppföljning Kryddgårdenmodellen

En uppföljning av arbetet i Kryddgårdenmodellen har genomförts under hösten av utredaren i FINSAM. Denna presenteras…

2023-11-06

Dialog om Stockholmskraftens pilot

Måndagen den 6 november genomfördes den första gemensamma dialogen kring Stockholmskraften.

2023-10-31

Styrgruppsmöte Insikt

Insikt hade idag styrgruppsmöte med följande dagordning.

2023-10-26

Besök på Malmökraften från Samordningsförbundet i Halland

Idag besökte Samordningsförbundet i Halland Malmökraften för att utbyta erfarenheter kring att arbeta med Vaeksthuse…