2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-10-18

Stockholmskraften går igång med piloter i höst.

Stockholmskraften kommer ha som syfte att samordna myndigheternas resurser, effektivisera insatserna, förenkla indiv…

2023-10-17

Delårsredovisning

FINSAM i Malmö har haft ett samtal med sina revisorer kring sin delårsredovisning 2023.

2023-10-16

Jobbet och jag på Rosengårdsbiblioteket

Rosengårdsbiblioteket bjuder in till träff inom satsningen Jobbet och jag – ett evenemang som riktar sig till Roseng…

2023-10-13

Samordningsförbundet Skåne Nordost stödjer arrangemang under en vecka fri från våld

Under ”En vecka fri från våld”, arrangerar Kristianstads kommun, Kristianstad Kvinnojour, Stadsmissionen, Brottsoffe…

2023-10-13

Utebliven etablering SFI träffas i sin styrgrupp

Följande står på dagordningen för styrgruppen Utebliven etablering SFI idag.