2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-12-08

Fortsatta samtal kring utveckling av nytt uppföljningssystem av samordningsförbund

FINSAM i Malmö är med i en nationell referensgrupp kring framtagandet ett nytt uppföljningssystem av samordningsförb…

2021-12-06

Utvärdering kring Kryddgårdenmodellen

Idag träffade styrgruppen för Kryddgårdenmodellen forskare från Lunds universitet för att diskutera möjliga upplägg…

2021-12-03

SUS nätverket träffas för årets sista samtal kring uppföljning av samordningsförbundens verksamhet via SUS

FINSAM i Malmö är med i det nationella nätverk som diskuterar uppföljning av samordningsförbundens verksamhet och id…

2021-12-02

Årets sista styrgruppsmöte Avanti 2.0

Idag har Avanti 2.0 årets sista styrgruppsmöte

2021-12-01

Publicerad artikel kring kultur på recept

FINSAM i Malmö har startat ett projekt kring Kultur på recept. Nu har en artikel publicerats i BMC Health services r…