2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-03-09

Styrgruppsmöte på Avanti 2.0

Idag hade styrgruppen på Avanti 2.0.

2023-03-08

Skuggning på kansliet

Sedan flera år tillbaka tar förbundets kansli emot studenter från Malmö universitet under tre dagar varje vår.

2023-03-01

Rapport om 11 år med uppföljningssystemet SUS

En rapport har tagits fram som redogör för 11 års användande av uppföljningssystemet SUS.

2023-03-01

Tilltro till jobbchansen del III

AF/FK samarbetet i Malmö har under februari kört två dagar med chefer och medarbetare kring refleksiv praktik. Idag…

2023-02-20

Föreläsning om kultur och psykisk ohälsa

Arbete i en mångkulturell miljö kan vara både väldigt givande och riktigt frustrerande: Hur påverkar kulturell bakgr…