2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-01-30

Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering SFI har kommit halvvägs genom sin projektperiod och diskuterade idag de utmaningar som identifi…

2023-01-24

FINSAM i Malmö i fortsatta diskussioner kring ungas väg in på arbetsmarknaden.

Malmö stad samlar ett antal av sina förvaltningar kring att ansöka om finansiering från ESF för att jobba med att hi…

2023-01-21

FRAM samlar krafter för en fortsättning

FRAM har funnits sedan 2021 för att skapa en förrehabiliterande och arbetslivsinriktad insats med tydlig riktning mo…

2023-01-20

Make it Work förs in i ordinarie verksamhet efter finansiering upphör

Make it work har sedan 2020 finansierats av FINSAM i Malmö med syfte att etablera en tydlig, fungerande och hållbar…

2023-01-18

Nya steg för psykosocial hälsa i Malmö

FINSAM i Malmö hart blivit inbjuden för att diskutera resultatet av en förstudie för att undersöka Muslimsk-Kristen…