2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-02-09

Styrelsemöte FINSAM i Malmö 3 februari 2023

Den 3 februari hade FINSAM i Malmö sitt första styrelsemöte för året.

2023-02-09

Medarbetare i AF/FK samarbetet ska få ta del av reflektiv kultur och relleksiv praktik

På fredag kommer ett trettiotal medarbetare från Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan ta del av Vaeksthusets kom…

2023-02-08

Malmökraftens första styrgruppsmöte i år

Idag hade Malmökraften sitt första styrgruppsmöte för året.

2023-02-06

Arbetsförmedlingen i Stockholm besöker Malmökraften

Idag besökte Arbetsförmedlingen Stockholm city Malmökraften för att ta del av erfarenheterna av att starta och driva…

2023-02-06

AF/FK samarbetet introduceras för reflektiv kultur och reflektiv praktik.

Vaeksthusets kompetencecenter har idag varit i Malmö och introducerat ledningen för AF/FK samarbetet kring reflektiv…