2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-02-17

Styrgrupp Kryddgårdenmodellen

Idag träffas styrgruppen för Kryddgårdenmodellen.

2023-02-15

FRAM har producerat infofolder

FRAM har producerat en broschyr för de som skulle kunna tänkas ta del av FRAMS insatser.

2023-02-14

Öppen föreläsning om SFI studier

Vid två tillfällen under våren kommer förstelärarna på Komvux Malmö SFI att informera yrkesverksamma och ideella för…

2023-02-13

Uppföljning FINSAM - referensgrupp

Referensgruppen för uppföljning FINSAM, det nya uppföljningssystemet för samordningsförbund, träffades idag.

2023-02-13

Workshop kring REKO 2023

Idag träffades utredare, rehabkoordinatorer och ledningen för Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin för att ta fram…