2018-06-25

FINSAM stöttar Kunddriven verksamhetsutveckling efter insatsen tar slut

Kunddriven verksamhetsutveckling har tagit fram insikter som inneburit möjligheter till förbättrat arbetssätt mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.

Under styrgruppsmötet idag beslutades att FINSAM fortsätter att följa arbetet med detta förbättrade arbetssätt för att stödja arbetet med implementeringen av detta i bägge organisationerna.

Se tertialrapporten för Kunddriven verksamhetsutveckling: Kunddrivenrapport

2021-09-09

Storstadssamarbete inom FINSAM

Samordningsförbundet i Göteborg bjuder in till ett förutsättningslöst samtal mellan Göteborg, Stockholm, Uppsala och…

2021-09-09

Jämställdhetsmyndigheten kontaktar FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö har blivit kontaktade för att diskutera förslag på insatser för att stärka utrikes födda kvinnors möj…

2021-09-08

SUS nätverket pratar med Försäkringskassan kring återrapporetering till regeringen

Idag träffade SUS nätverket Försäkringskassans representant och erbjöd möjligheten att samordningsförbunden kan vara…

2021-09-07

Utebliven etablering startar med workshop kring utmaningar

Under förmiddagen träffades ett femtontal personer från Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, Arbetsförmedlingen…

2021-09-06

Planeringen av gemensam problemformluringar kring unga utrikesfödda kvinnor fortsätter

Den 28/9 ska FINSAM processleda en workshop tillsammans med Arbetsmarknads- och socialförvaltningen