2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2020-01-30

Malmökraften uppmärksammas i media

Under dagen har både P4 Malmöhus, Aftonbladet och Skånska Dagbladet uppmärksammat att Malmökraften startat upp 2020.

2020-01-30

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Beskæftigelses Indikator Projektet (BIP) är en studie gjord av Væksthusets Forskningscenter i Danmark. FINSAM i Malm…

2020-01-30

Minst 2 500 långtidsarbetslösa ska få jobb genom Malmökraften 2.0

Partnerskap, eller samverkan, mellan aktörer är framgångsreceptet för att åstadkomma varaktig förändring. Arbetsförm…

2020-01-23

FINSAM håller styrelsemöte första gången 2020

Årets första styrelsemöte i FINSAM i Malmö går av stapeln den 24/1 2020.

2020-01-22

Regionen bjuder in till samtal om FINSAM

Regionen kommer idag att fortsätta sitt arbete med rekommendationer till Region Skånes ledamöter och ersättare i fin…