2018-06-01

Kunskapslyft visar på nytta och rekommenderas till andra

Under våren har FINSAM kört två olika typer av kunskapslyft med syfte att väcka nyfikenhet, lust och mod att våga kontakta andra organisationer för att hitta lösningar

Det första tillfället besöktes av 91 professionella från fyra organisationer och var presentationer av Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Malmö stad och Region Skånes tjänsteutbud för professionella i alla organisationerna.
Presentationerna gjordes utifrån en medborgares perspektiv. Detta skedde genom att en person med egenupplevd erfarenhet modererade tillställningen.
 
Det andra tillfället besöktes av 52 professionella från fyra organisationer och var professionella från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Malmö stad och Region Skånes samt medborgare med egenupplevd erfarenhet av sjukdom och myndighetskontakter som möttes för att diskutera utifrån case som tagits fram för att handläggare från olika organisationer skall kunna se och lära sig om varandras organisationer och vilka konsekvenser deras beslut får för medborgare i möten med andra organisationer.
 
FINSAM har gjort en uppföljning av vad deltagarna tyckte om nyttan av dessa två tillfällen. Läs mer om det här: Uppföljningkunskapsl...

 

 
 

2018-05-23

De trodde på mig så att jag kunde tro på mig själv.

Hej,Jag är sjukskriven sedan 5 år tillbaka. Jag har mycket problem med hälsa. Jag ville förändra något i mitt liv.

2018-05-21

Hälsofrämjande etablering ESF

Sveriges Kommuner och Landsting har tillsammans med Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen ansökt om pengar från E…

2018-05-16

Före och under CaMp

Jag har gått i särskolan hela mitt liv. Varför vet jag inte. De sa att det skulle bli bättre för mig för att det var…

2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

2018-05-15

”hej, hur är det med dig? Har allt gått bra?”

En sms-konversation inleds:”hej, hur är det med dig? Har allt gått bra?””hej Helene. Det går jättebra för mig. Börja…