2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-01-22

Maria mottagningarna i Skåne ber FINSAM i Malmö om uppdatering av "kokbok".

De fem Maria mottagningarna i Skåne har kontaktat FINSAM i Malmö då de står i begrepp att ta fram en regional överen…

2020-01-21

DUA nyanlända styrgrupp

DUA nyanländas styrgrupp hade idag möte.

2020-01-10

Första styrgruppsmötet för Malmökraften 2020

Malmökraften har blivit beviljat pengar från ESF för 2020-2022 och kommer inleda året med en förberedelse- och analy…

2020-01-09

Remissinstans åt socialdepartementet angående språkplikt för rätt till försörjningsstöd

FINSAM i Malmö har blivit inbjuden att lämna synpunkter åt socialdepartementet angående grundutbildning i svenska fö…

2019-12-18

God Jul och Gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer att ha följande öppettider under helgerna.