2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-12-07

Nationella rådets kommunikatör besöker Malmö

Syftet med besöket var att intervjua personal på Avanti och Aktivitetscenter utifrån deras långa erfarenhet av att a…

2018-12-05

CaMp avslutar med sista styrgruppsmötet

CaMp går mot slutet av sin insats och har idag haft sin sista styrgrupp där bland annat resultaten diskuterades och…

2018-12-03

Avanti styrgrupp

Årets sista styrgruppsmöte för FINSAM har genomförts idag

2018-11-30

Kunskapslyft rullar vidare

Idag avrundade vi årets kunskapslyft efter att drygt 250 medarbetare deltagit under året under fyra tillfällen.

2018-11-29

REKO samarbete fortsätter efter finansiering upphör från FINSAM

De senaste veckorna har styrgruppen och arbetsgruppen jobbat fram en överenskommelse kring fortsatt samarbete mellan…