2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-09-28

Styrgrupp Malmökraften

Idag har Malmökraften haft styrgrupp. Följande stod på agendan:

2018-09-26

Rapport om ungas inflytande

Styrgruppen för DUA i Malmö gav under hösten 2017 FINSAM i Malmö ett uppdrag under utvecklingsområde 4 i DUA:s handl…

2018-09-17

Styrgruppsmöte Aktivitetscenter

Idag har Aktivitetscenter haft styrgruppsmöte

2018-09-14

Nationellt SUS nätverk

Det finns ett nationellt nätverk bland samordningsförbunden som tillsammans med Försäkringskassan diskuterar utveckl…

2018-09-13

Region Skåne, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan besöker Regionala Nätverket

Idag träffar företrädare för Region Skåne och Arbetsförmedlingens och Försäkringskassans nationella resurser för FIN…