2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-04-16

Storstadsnätverk i Stockholm

Stockholm, Göteborg, Uppsala och Malmö träffades under två dagar och diskuterade storstadssamverkan utifrån ett samo…

2024-04-15

Samtal kring spridning av stadskrafterna

Idag var förbundschefen uppe i Stockholm och pratade med AF Stockholm stad city kring det fortsatta samarbetet kring…

2024-04-10

Plan DO Study Act (PDSA) kring 3600 Malmöbor

Igår presenterade FINSAM i Malmö sitt resultat av två uppdrag kring långtidsarbetslösa Malmöbor med försörjningsstöd…

2024-04-09

Behov hos långtidsarbetslösa Malmöbor som uppbär försörjningsstöd

Utredaren i FINSAM i Malmö har intervjuat 15 malmöbor som uppburit försörjningsstöd i 36 månader eller mer.

2024-04-05

Styrelseprotokoll 20240322 undertecknat

FINSAM i Malmö har haft styrelsemöte 22 mars och nu är protokollet underskrivet.