2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-03-16

Detta händer på REKO

Enkla och direkta kontaktvägar mellan rehab koordinator och kontaktpersonen på Försäkringskassan underlättar arbetet…

2018-03-16

Seminarium om Unga Vuxna är fullsatt

Den 24/4 kommer Unga Vuxna verksamheten i Malmö presentera sig på stadshuset i Malmö. Detta seminarium är fullbokat.

2018-03-16

Att behandla trauma i exil

På invigningen av Avanti presenterade Anette Carnemalm hur det är att behandla trauma i exil

2018-03-15

Utrikesfödda kvinnors etablering på agendan

Internationella kvinnor samordnad handlingsplan uppmärksammas.

2018-03-14

Framtidsforum. sociala aktiviteter, mötesplatser, sysselsättning och arbetsrehabilitering för personer med psykisk funktionsnedsättning och psykisk ohälsa

Välkommen till ett framtidsforum där vi tänker framåt! Forumet riktar sig till idéburna verksamheter och verksamhete…