2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2023-06-01

Kryddgårdenmodellen planerar för hösten

Styrgruppen för Kryddgårdenmodellen träffas på fredag med följande dagordning.

2023-06-01

Styrgrupp och arbetsgrupp träffas i Utebliven etablering SFI

Idag möts styrgrupp och arbetsgrupp träffas i Utebliven etablering SFI för att planera inför det avslutande verksamh…

2023-05-29

Styrgrupp på Insikt

Idag hade Insikt styrgruppsmöte

2023-05-29

FINSAM kopplar samman kring ADHD

Vuxenpsykiatrin har kontaktat FINSAM i Malmö med en fråga kring den ökade förekomsten av personer med ADHD och utifr…

2023-05-24

Storstadssamverkan Malmö, Göteborg och Stockholm

Städerna och Arbetsförmedlingen i Malmö, Göteborg och Stockholm har under några år träffats för att utbyta erfarenh…