2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-11-23

ISF besöker Malmö för frågor rörande effektutvärderingen av Malmökraften

Idag besökte ISF, Inspektionen för socialförsäkringen, Malmökraften för att diskutera kring den data som de samlat i…

2021-11-23

Arbetsförmedlingen och Malmö stad har startat en sida för samarbete

Arbetsförmedlingen och Malmö stad har startat en sida för samarbete. Här kan de som arbetar som handläggare hitta do…

2021-11-22

Nytt uppdrag kring unga utrikes födda kvinnor

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen (ASF) har gett utredaren på kansliet ett uppdrag att intervjua socialsekrete…

2021-11-22

Samtal kring samarbete kring sociala företag

På fredag kommer Malmö stad och Försäkringskassan träffas under FINSAMs paraply för att diskutera utvecklingsfrågor…

2021-11-17

FINSAM kopplar samman

Med ett unikt mandat att röra oss fritt i de berörda organisationerna och lång erfarenhet av att jobba i det offentl…