2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2021-06-21

FINSAM i Malmö följer kollektivavtal gällande tjänstepensioner som erbjuds medarbetare

Förmånskollen är en genomlysning av förmåner och rutiner som KPA erbjuder. Syftet är att på ett övergripande sätt på…

2021-06-18

Finsam kopplar samman Arbetsförmedlingen och Funktionsstödsförvaltningen

Efter en beställning från en enhet inom Funktionsstödsförvaltningen har ett digitalt möte genomförts mellan en sekti…

2021-06-18

Styrgrupp FRAM

Den sista styrgruppen för FRAM innan sommaren har följande dagordning.

2021-06-17

Styrgrupp Avanti 2.0

Styrgruppen för Avanti 2.0 träffades idag.

2021-06-15

Nationell kommunikation kring värdet av FINSAM - målgrupper

FINSAM i Malmö deltar i en arbetsgrupp som jobbar med framtagande av en nationell kampanj med syfte att visa värdet…