2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2019-11-12

Styrgrupp för Malmökraften

Styrgruppen för Malmökraften träffades idag inför avslut av Malmökraften 1.0

2019-11-11

Styrgrupp REKO

Styrgruppen för överenskommelsen mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin i Malmö/Trelleborg träffades idag.

2019-11-11

Webinarium om tillitsbaserad styrning och ledning kopplat FINSAM.

Idag höll Anna Lexelius, förbundschef i Samordningsförbundet Östra Södertörn ett webinarium om Tillitsbaserad styrni…

2019-11-06

Revisorerna träffas kring delårsredovisningen

Det nya revisorskollegiet bestående av förtroendevalda från Malmö stad, Region Skåne och KPMG träffades för första g…

2019-11-05

1040 spelningar av Vet NI!!

Sedan introduceringen av Vet Ni!!, FINSAM i Malmös podd, har 1040 uppspelningar av de 22 avsnitten som hittills spel…