2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2021-12-20

God Jul och Gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer ha följande öppettider under helgerna.

2021-12-17

ISF träffar Malmökraften för fortsatta diskussioner kring effektutvärderingen.

Inspektionen för socialförsäkringen fortsätter med sitt arbete med en effektutvärdering av Malmökraften idag med att…

2021-12-17

LÖK avslutar året för FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmös sista styrgrupp blir i LÖKen för gemensamma insatser.

2021-12-16

Workshop med Make it work

En workshop genomfördes på onsdagen den 15/12 med Make it work. Syftet var att skapa bra förutsättningar för den imp…

2021-12-16

Storstadssamarbete inom FINSAM

En lunch till lunch träff mellan Göteborg, Stockholm och Uppsala kring storstadssamverkan inom FINSAM genomfördes i…