2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-03-21

Styrgrupp på FRAM

Idag har det varit styrgrupp på FRAM. Följande stod på dagordningen.

2023-03-16

Rapport från utebliven etablering uppmärksammas i Svenska dagbladet.

Rapporten "Avbrott inom Komvux Malmö sfi" uppmärksammas i Svenska dagbladet av en krönikör som inte förvånas av avho…

2023-03-15

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö håller sitt andra styrelsemöte för året den 17/3.

2023-03-15

Utebliven etablering SFI träffas

Utebliven etablering träffas idag och diskuterar var projektet är och vad som behöver göras fram med hjälp av följan…

2023-03-13

Styrgruppsmöte Insikt

Insikt startade januari 2023 och kommer pågå i ett år. Det syftar till att undersöka varför Malmöbor fastnar i mångå…