2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-09-13

Region Skåne, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan besöker Regionala Nätverket

Idag träffar företrädare för Region Skåne och Arbetsförmedlingens och Försäkringskassans nationella resurser för FIN…

2018-09-10

Styrelsemöte 4 september 2018

FINSAM har haft styrelsemöte med en del information kring höstens arbete och fokus på effekter och verksamhetens rik…

2018-09-03

Gör din röst

CaMp-projektet närmar sig sitt slut. Vi vill därför bjuda in alla CaMp-deltagare till ett avslutningstema där vi kom…

2018-08-30

Styrgruppsmöte på CaMp

Idag träffas styrgruppen för CaMp för första gången i höst.

2018-08-29

Malmökraften presenteras på egen informationssida.

Nu har parterna i Malmökraften gemensamt tagit fram en egen informationssida.