2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-06-16

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Den 16/6 hade FINSAM i Malmö styrelsemöte. Se beslut och fullständigt protokoll här.

2023-06-15

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Vårens sista styrelsemöte har följande dagordning

2023-06-12

FRAM - styrgrupp

Idag hade FRAM styrgrupp innan sommaren inleddes.

2023-06-08

FINSAM i Malmö deltar i samtal kring samarbete kring unga Malmöbor

På fredag kommer FINSAM i Malmö delta i samtal kring hur olika initiativ kring ungdomars situation kring arbete ser…

2023-06-08

Skånes samordningsförbund träffas i regionalt nätverk

FINSAM MittSkåne står som värd för ett digitalt nätverksmöte med följande agenda imorgon.