2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-04-26

Malmökraften presenterar sig på Integrationsforum

Projektledningen för Malmökraften fortsätter sin Sverigeturné och den 26/4 presenterade de Malmökraften på Integrati…

2023-04-25

Kryddgårdenmodellen besöker Mumindalen

Styrgruppen och projektgruppen för Kryddgårdenmodellen samlades idag för att fundera över framtiden och vilka mål oc…

2023-04-14

Styrgrupp FRAM

Idag har FRAM styrgrupp. Följande står på dagordningen.

2023-04-13

FRAM fördjupar sig ytterligare i Vaeksthusets tankar kring tron på medborgarna

FRAM har tillsammans med FINSAM i Malmö under några år jobbat med Vaekshusets tankar kring tro på medborgarnas förmå…

2023-03-31

Samordnat stöd gör skillnad En analys av effekterna av samordningsförbundens verksamhet på individnivå

ISF har på uppdrag av regeringen utvärderat effekterna för personer som får stöd av den teamverksamhet som finansier…