2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-11-21

Utbyte kring vardagsdriften av ett förbund

Idag besökte FINSAM i Malmö Samordningsförbundet Skåne Nordost för ett utbyte kring vardagsdriften av ett förbund.

2022-11-18

Saknas det en pusselbit i ett av världens mest utbyggda välfärdssystem?

FINSAM i Malmö har varit med i en studie med titeln " Saknas det en pusselbit i ett av världens mest utbyggda välfär…

2022-11-15

FINSAM i Malmö samtalar kring psykosocial hälsa

Svenska kyrkan tillsammans med Malmö Muslimska nätverk håller på med en förstudie för att undersöka om det skulle va…

2022-11-14

LÖK gemensamma insatser

Idag träffades den lokala överenskommelsen för gemensamma insatser med följande dagordning.

2022-11-10

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

På fredag har FINSAM i Malmö styrelsemöte. Se dagordningen här.