2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-08-27

Styrelsemöte på FINSAM i Malmö

Höstens första styrelsemöte tog plats idag.

2022-08-27

Dialog angående långtidsarbetslösa i samverkan

Arbetsförmedlingen har fått i uppdrag nationellt att se över hur ett arbete med personer som varit långtidsarbetslös…

2022-08-26

Rapport för projektet Kultur på recept

Kultur på recept har lämnat in sin slutrapport

2022-08-18

Styrgruppsmöte Utebliven etablering SFI

Höstens första styrgruppsmöte innehöll bland annat en presentation av en rapport framtagen kring samverkan runt SFI.

2022-08-16

SUS nätverket träffas nationellt

Idag träffades det nationella SUS nätverket för fortsatta diskussioner kring bland annat det uppföljningssystem som…