2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-11-10

En kopp kaffe - storstadssamverkan

Samordningsförbunden i Göteborg, Stockholm, Uppsala och Malmö kommer träffas den 15-16/12 för att inventera möjlighe…

2021-11-10

Delårsredovisning 2021

På fredag avger FINSAM i Malmö delårsredovisning.

2021-11-10

Regionalt nätverk FINSAM Skåne

Idag träffades det regionala nätverket för FINSAM i Skåne och diskuterade utmaningar och lösningar.

2021-11-04

Nytt uppföljningssystem för samverkan genom samordningsförbund (Finsam)

Det pågår ett arbete med att ta fram ett nytt uppföljningssystem för att kunna följa upp resultaten av finansiell sa…

2021-10-29

Lokal överenskommelse gemensamma insatser

FINSAM i Malmö är med i styrgruppen av den lokala överenskommelsen för gemensamma insatser i Malmö.