Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2021-10-14

Nytt system för uppföljning av samordningsförbund provtrycks

Idag hade förbundschefen möjlighet att ge feedback, utifrån sin erfarenhet som användare av SUS, på det nya systemet…

2021-10-13

Kryddgårdenmodellen tar fram projektplan

FINSAM i Malmö arbetade som processledare vid framtagandet av en första projektplan fram till sommaren.

2021-10-13

Implementering på Malmökraften

FINSAM har under sommaren gått igenom all dokumentation och sett följande som särskiljer Malmökraften.

2021-10-12

Tjänstedesign på FRAM

Möte idag på FRAM för att diskutera och planera det tjänstedesignarbete som ska genomföras under hösten.

2021-10-12

Första styrgruppsmötet Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering hade sitt första styrgruppsmöte idag där samordnarna Hanna och Paulina fick presentera sin plan…

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit