2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-06-02

Delutvärdering på FACT/konsultationsteam tas upp på styrgruppsmöte 4/6

Styrgruppen på FACT kommer träffas 4/6 för att diskutera om det integrerade FACT-teamets konstruktion och arbetssätt…

2020-06-01

Malmökraften uppmärksammas nationellt på Försäkringskassans hemsida

Malmökraften fortsätter att uppmärksammas ute bland förbundets medlemmar. Nu senast är det Försäkringskassan som lag…

2020-06-01

Nationell referensgrupp för kommunikation

Idag träffas den nationella referensgruppen för kommunikation av samordningsförbunden under parollen "Tillsammans gö…

2020-06-01

Regionalt nätverk i FINSAM i Skåne träffas digitalt

Idag träffades nätverket i FINSAM Skåne digitalt och diskuterade höstens aktiviteter.

2020-05-27

Workshop - Revidering av lokala överenskommelser

Idag var FINSAM i Malmö med vid uppstarten av revideringen av tre lokala överenskommelser mellan Malmö stad och Arbe…