Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2018-02-07

Chefsmöte för att öka samsyn mellan Arbetsförmedlingen, Malmö stad, Försäkringskassan och Region Skåne

8 chefer träffades under onsdagen i syfte att inventera och jobba fram aktiviteter(med utgångspunkt från vad som red…

2018-02-07

Exempel på organisering i insats

Tramadol Maria Malmö har organiserat sig så här för att lösa sina uppgifter.

2018-02-06

Styrgrupp Avanti

Idag hade Avanti sin första styrgrupp för året.

2018-02-06

REKO

REKO är en insats som startade 2017 med syfte att bygga upp en koordinatorfunktion inom psykiatrin i Malmö samtidigt…

2018-02-01

Samverkansanalys inom ramen för DUA-överenskommelsen

Det har kommit ut en rapport om samverkan, med en lärande ansats, utifrån den lokala DUA överenskommelsen som belys…

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit