Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2017-12-21

FINSAM bygger kunskap utifrån medborgarnas berättelser

Ett arbete har pågått under hösten med att hitta ett bra arbetssätt att löpande kunna jobba med gemensamma kunskapss…

2017-12-21

Diskussioner med Kunskapscentrum migration och hälsa

Finsam har tillsammans med Finsam i Lund och Kunskapscentrum migration och hälsa under hösten diskuterat ett samarbe…

2017-12-20

Probleminventering kring funktionsvariation

Idag har FINSAM varit involverade i en probleminventering kring arbetet med funktionsvariation på Arbetsmarknads- oc…

2017-12-19

FINSAM förbereder inför ESF projekt

FINSAM har fått i uppgift att ta fram lokala förutsättningar kring ett nationellt ESF projekt.

2017-12-13

Förberedelser inför uppstart Avanti

Idag hade styrgruppen för Avanti träff och lokalfrågan diskuterades men även en lägesgenomgång kring övergång från P…

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit