2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2018-06-08

FINSAM möter (H)järnkoll

Idag träffade FINSAM Rahebe från (H)järnkoll som pratade om ”Den egna berättelsen – om psykisk ohälsa och migration”…

2018-06-07

FINSAM under våren 2018

Under delar av mars-maj har vi jobbat med att GDPR säkra vår hemsida och därför kommer här ett axplock om vad som hä…

2018-06-05

Region Skåne samlar politiker och tjänstemän för diskussioner kring FINSAM

En uppföljning av diskussionerna som FINSAM Skåne haft med tjänstepersoner i Region Skåne har planerats och kommer s…

2018-06-04

Insikter från REKO

Under REKO har insikter uppstått kring hur intygsförfrågningar mellan myndigheter kan skapa onödigt arbete på ovänta…

2018-06-01

Kunskapslyft visar på nytta och rekommenderas till andra

Under våren har FINSAM kört två olika typer av kunskapslyft med syfte att väcka nyfikenhet, lust och mod att våga ko…