2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2018-06-13

Media uppmärksammar Malmökraften

Sydsvenska dagbladet och Skånska Dagbladet har båda gjort en artikel kring Malmökraften.

2018-06-12

IPS slutrapport

Funktionsstödsförvaltningen (Malmö stad) och Läkemedelsmottagningen, Beroendecentrums öppenvårdsmottagning (Region S…

2018-06-12

Malmö pilotkommun för myndigheter som kraftsamlar mot arbetslösheten

Inget dubbelarbete, ingen som riskerar att falla mellan stolarna. Istället ett samlat fokus för att hjälpa arbetssök…

2018-06-11

Pressträff om Malmökraften

Inbjudan till pressträff om myndigheter som går samman mot Malmös arbetslöshet

2018-06-08

Politiker och tjänstepersoner i Region Skåne hittar fokusområden för FINSAM

Under ledning av Lawrence Flynn jobbade ett 15 tal politiker och tjänstepersoner i Region Skåne samman sig kring tre…