2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2024-01-22

Uppdrag kring Malmöbor som uppburit försörjningsstöd mer än 36 månader

Utredarens presentation av uppdraget att ta reda på vad de som uppburit försörjningsstöd i 36 månader eller mer anse…

2024-01-19

Från Daglig verksamhet enligt LSS till arbete - LFA del 1

Idag genomförde FINSAM i Malmö den första av två LFA tillfällen kring att gå från daglig verksamhet till arbete.

2024-01-18

Samtal om spridning av Malmökraften med huvudkontoret på Arbetsförmedlingen

Idag träffade FINSAM i Malmö och arbetsförmedlingens företrädare för Stockholmskraften enheten för Utbilda och samv…

2024-01-17

Samtal om AI med Region Skåne

FINSAM i Malmö kommer under 2024 fokusera på att uppmärksamma samarbeten och insatser som involverar olika former av…

2024-01-10

Malmökraften har styrgrupp

Årets första styrgrupp i Malmökraften diskuterade bland annat yrkesroller i och spridning av Malmökraften.