2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-11-07

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Idag har Charlotte Liebak Hansen, forskningschef på Væksthusets Forskningscenter, presenterat resultaten från studie…

2020-11-05

"Kriminaliteten - ett svart hål i samhällets ekonomi"

Krami bjuder in till webbinarium den 6 november om sina resultat som visar att deltagare som gått igenom Krami och i…

2020-11-05

DUA styrgrupp

Idag träffas styrgruppen för DUA nyanlända.

2020-11-04

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Idag har Charlotte Liebak Hansen, forskningschef på Væksthusets Forskningscenter, presenterat resultaten från studie…

2020-10-28

Styrgruppsmöte Malmökraften

Idag träffades styrgruppen för Malmökraften.