2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-09-14

Nationellt SUS nätverk

Det finns ett nationellt nätverk bland samordningsförbunden som tillsammans med Försäkringskassan diskuterar utveckl…

2018-09-13

Region Skåne, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan besöker Regionala Nätverket

Idag träffar företrädare för Region Skåne och Arbetsförmedlingens och Försäkringskassans nationella resurser för FIN…

2018-09-10

Styrelsemöte 4 september 2018

FINSAM har haft styrelsemöte med en del information kring höstens arbete och fokus på effekter och verksamhetens rik…

2018-09-03

Gör din röst

CaMp-projektet närmar sig sitt slut. Vi vill därför bjuda in alla CaMp-deltagare till ett avslutningstema där vi kom…

2018-08-30

Styrgruppsmöte på CaMp

Idag träffas styrgruppen för CaMp för första gången i höst.