2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-05-23

De trodde på mig så att jag kunde tro på mig själv.

Hej,Jag är sjukskriven sedan 5 år tillbaka. Jag har mycket problem med hälsa. Jag ville förändra något i mitt liv.

2018-05-21

Hälsofrämjande etablering ESF

Sveriges Kommuner och Landsting har tillsammans med Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen ansökt om pengar från E…

2018-05-16

Före och under CaMp

Jag har gått i särskolan hela mitt liv. Varför vet jag inte. De sa att det skulle bli bättre för mig för att det var…

2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

2018-05-15

”hej, hur är det med dig? Har allt gått bra?”

En sms-konversation inleds:”hej, hur är det med dig? Har allt gått bra?””hej Helene. Det går jättebra för mig. Börja…