2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2017-09-11

Regeringsuppdrag att utvärdera samordningsförbunden

Regeringen har gett Inspektionen för socialförsäkringen i uppdrag att utvärdera samordningsförbunden. Finsam i Malmö…

2017-09-11

Styrelsemöte 1 september 2017

På senaste styrelsemötet fattades bland annat beslut om en workshop i samband med arbetet kring FINSAM 10 år, insaml…

2017-08-31

Funderingar från insatserna

FINSAM finansierar i dagsläget åtta insatser. Vi har samlat insatsledare och diskuterat framgångar och utmaningar.

2017-07-11

Finsam i Malmö

Välkommen till FINSAMbloggen! Här kommer vi att dela med oss av vad ni gör ute i de verksamheter vi är delaktiga i s…