2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2017-10-18

En samverkansstrategi för att arbeta i FINSAM

Andra dagen på FINSAMs förbundschefsdagar inleddes med Magnus Simonsson, Samordningsförbundet Göteborg centrum som p…

2017-10-17

Förbundschefsdagar 17-18 oktober

På förbundschefsdagarna träffas förbundschefer i Sveriges olika Samordningsförbund och diskuterar aktuella frågor

2017-10-17

Vad upptar min tid just Nu?

Med denna fråga som utgångspunkt samlades chefer från FINSAMs medlemmar och diskuterade vad som sker i varje organis…

2017-10-13

Felrädsla

Idag är FINSAM i Malmö med och arrangerar den Regionala FINSAM dagen. Felrädsla var ett tema.

2017-10-12

Art of hosting

Idag jobbade FINSAM tillsammans med Malmö stad, ideella föreningar i Malmö, Försäkringskassan och Region Skåne med m…