2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2017-09-21

Probleminventering

För att kunna starta rätt insatser för Malmöbor i behov av samordnad rehabilitering inventerar FINSAM under augusti-…

2017-09-20

Kunddriven verksamhetsutveckling

Igår deltog utredaren på Finsams kansli på Arbetsförmedlingens utbildning "kunddriven verksamhetsutveckling". FINSAM…

2017-09-18

Styrgrupp och arbetet med ny ansökan på Aktivitetscenter

I augusti höll FINSAM i en workshop som blev startskottet för att skriva en ny ansökan för Aktivitetscenter.

2017-09-15

Arbetet med att utveckla PTSD center.

Sedan i våras har representanter från Malmö stad, Arbetsförmedlingen och primärvården inom Region Skåne jobbat med a…

2017-09-13

Möte med sekretariatet för jämlik hälsa

Syftet med projektet - hälsofrämjande innovation i samverkan - är att samla alla samhällssektorer (offentlig, idébu…