2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-01-22

Uppdrag kring Malmöbor som uppburit försörjningsstöd mer än 36 månader

Utredarens presentation av uppdraget att ta reda på vad de som uppburit försörjningsstöd i 36 månader eller mer anse…

2024-01-19

Från Daglig verksamhet enligt LSS till arbete - LFA del 1

Idag genomförde FINSAM i Malmö den första av två LFA tillfällen kring att gå från daglig verksamhet till arbete.

2024-01-18

Samtal om spridning av Malmökraften med huvudkontoret på Arbetsförmedlingen

Idag träffade FINSAM i Malmö och arbetsförmedlingens företrädare för Stockholmskraften enheten för Utbilda och samv…

2024-01-17

Samtal om AI med Region Skåne

FINSAM i Malmö kommer under 2024 fokusera på att uppmärksamma samarbeten och insatser som involverar olika former av…

2024-01-10

Malmökraften har styrgrupp

Årets första styrgrupp i Malmökraften diskuterade bland annat yrkesroller i och spridning av Malmökraften.